Direktlänk till inlägg 30 april 2015

Meeen fyyy..

Av Jenny - 30 april 2015 12:18


Meeeen fyy.. Va länge jag sov idag. Har tagit Propavan nu i två dagar för de vill läkaren att jag ska,så jag kommer igång med sömnen .  Har både svårt och somna och även svårt att sova en hel natt utan att vakna 100 gånger och vända på mej. Eller vakna av nån hemsk mardröm.

Så nu i två nätter har jag faktiskt sovit MEN idag vaknade jag 11:30 och har sovot bort halva dagen och frukosten tydligen då jag vaknade utan att vara hungrig. Inge bra.

 

Det är ett himla skit detta och inte få sova.  Och när man väl sover är de som man vaknar upp o känner sej som en prinssesa   

Man är glad och har inte så mycket ont här och var.

 

Idag är jag mest sur och tvär men det är nog fär jag sov så himla länge.

 

Nån dag ska jag gå in i mitt inersta och skriva om hur och var o hur allt hände den där dagen för många år sen, varför jag är hemma och varör jag har PTSD.

 

PTSD Är då kronstikt eller så kan man ha det en kortare period och så botar man bort de,
Men i mitt fall så är det kroniskt. Vilket gör mej vannsing då jag vill kunna läka mej helt fri från allt.

PTSD har med Trauman och göra, Kan vara krig eller övergrepp.
Många som vart med i kriget har PTSD oxå , många utlänska går där jag går har jag sett.

kan inte vara lätt och ha såna minnen från kriget och sen då springa runt med PTSD på halsen.

 

Mycket som inte syns på mej, säkert knappt nåt, och de hör till PTSD ochså att man vill springa ifrån sina "trigger" eller "flachbacks". Och jag är en expert på detta.

Förra gången jag vart sjuk så köpte jag hundar på löpande band, Bara för att sysselsätta mej med nåt i huvudet.

Minns mitt ex sa att du är ju bara glad en stund efter den nya hunden kommit in och sen är de samma sak igen.

Ja de var precis så det såg ut. Men varken han elller jag fattade det så på den tiden. Det är ju först senare som jag fattade de.

Kan inte vart lätt att leva med mej på den tiden. Ja säkert inte så lätt nu heller.

Man lever under stängdig press och hets och förföljelse. Då att man skyddar sej mot triggers hela tiden, dag ut och dag in.

Är ju mitt dagliga jobbiga och kämpiga, att hela tiden stå i mot dom. Men egentligen ska jag ju inte göra det, utan får nu hjälp av min psykoerapet och jag jobba mot detta så jag slipper känna mej jagad.

En grej till är att man är himla lättskrämd men det är ju oxå en del i detta. Då man är ständigt på vakt.

Och detta med lättskrämdhet har ju ingen i min famlj fattat direkt.  Så dom har ju skrömt mej ideligen och tyckt det vart så kul . men nu har det lugnat sej när jag fått förklara hur det ligger till.

 

Märkte redan på jobbet förra våren att det var nåt på G eftersom jag både vart mer arg och mera lättskrämd, Alltså jag blir så rädd så jag flyger, kan ta en simpel grej som att jag glor i baken och jag bara möter nån som jag inte var berädd på och skriker rädd ut, pulsen går i hundra. 

De var ju tur att jag fick lite semester ett tag så jag fick ladda om men tyvärr räckte de inte.

 

Nähä dags och starta denna dag med en dag full av ångest.

 

 

 
 
Ingen bild

Diana

30 april 2015 13:03

Oj va du kämpar Jenny! Det är nog ingen som någonsin kommer att kunna sätta sig in i allt du har upplevt.
En stooooor kram fylld med styrka till dig och tack för att just ja får följa dig och ditt kämpande mot att få må bra💖

 
Ingen bild

jenny

30 april 2015 13:48

Tack Diana <3
Och tack för du vill läsa. För DU är ju en del av mitt liv, en del av min uppväxt och de betyder sjukt mkt. Kommer blogga om det oxå en dag . Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 21 april 2016 09:18

Följ med till min nya blogg . Fräschare , roligare och mkt bättre :) http://nouw.com/JennaMaidens Vi ses där :) ...

Hej

Av Jenny - 20 april 2016 22:31

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1755107051"

Av Jenny - 20 april 2016 22:14

Dagen började med en himla brak start . Min bästa vän kom på besök på Mörra men de va inte bara hon som kom , utan det drällde in folk för o göra det sista på toan . 5 gubbar , plus att jag var tvungen och dra vid 11 snåret för o byta däck på bil...

Av Jenny - 15 april 2016 08:36


Fina inge bättre än o vakna och mannen i mitt liv sover . Det bästa är och bara mysa in sej . Har en liten hund som oxå tar alla chanser att få mysa lite :) Jaha nu har vi fått 3: an vi stått i kö på ett tag , det kom tydligen ingen mer på ...

Av Jenny - 13 april 2016 10:15

Vaknar med ett stort hat till allt . Hade lust och kasta ut mattläggarna. När jag kom upp och skulle gå ut med hundarna så hade dom saker i hela jävla hallen , fick börja med o kasta ut grejerna .. Suck hoppas denna skit snart är över . För...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<<
April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards