Alla inlägg den 9 april 2016

Av Jenny - 9 april 2016 21:41


Då va denna lördag till enda . Och inte så mycket man gjort idag .

Åkte till dollar store . Som btw är min favvo butik . Så mkt för så billigt .
Men idag hittade jag dessa :)


Mm mums , minns när jag va liten o en kompis pappa hade köpt hem stora påsar av dessa o de va så gott o inte ätit en enda förens idag . Så nu är dom nästan slut , ja jag va ju inte ensam om o äta upp dom , har en liten hund som älskar nötter tydligen ;)

Sen har jag bara forskat på min gubbes sida som är tyskt och ikväll hittade jag mera tyskar på hans sida , inte som hos mej , bara svenskar så långt ögat kan nå.
Så hans sida är ju lite roligare nu ,
Glasblåsare , Hyttmästare och korgmakare .
I mitt träd är det mest torpare o sen en o annan soldat och till och med en husar så inge fint folk där inte . Men å andra sidan är jag inte klar på min sida heller .
Fick mej en liten chock , på sent 1700 tal så hittade jag släkt i sköllersta som sedan bodde vid tarsta och även barn som stannade kvar , så vem vet kanske har släkt i detta lilla samhälle , hua!

Hoppas en får sova nåt inatt .
Gonatt

Av Jenny - 9 april 2016 11:16


Ja precis så som texten lyder, somnade nog inte förens efter 03 i natt , dels för jag inte kunde somna o sen för magen brakade av laktos då gubben hade haft i vanligt smör i spaghettin :( .

Ja han glömde väl bort det o trodde det gick o skölja bort det men ikke sa Nikke.
Hatar detta med laktos tål inget alla just nu , minsta lilla så slår magen ut totalt .
Tänkte göra scones på Mörra när jag vaknade men så skulle man ha smör i . Ja o det går ju inte så hoppar över ätandet .
Är så trött på att ständigt kolla vad som är i o missar jag det minsta lilla , ja då sitter jag på toa resten av dagen .

Vad blir det för kul idag då , jo igår fick vi veta vem gubbes morfar heter så igår forskade jag lite snabbt o kom fram till att han är tysk :)
Theodor Hirsch härstammar han från .
Inte konstigt att han lärde sej tyska så fort utan lektioner utan att bara prata o spela spel med tyskar .
Så nu ska jag gå vidare o se vad jag mer kan hitta för kul .

Så det blir nog en dag i släktforskar tag :)
För vädret är skit ändå så inge kul finns o göra ute ändå .

Dom nya tabletterna verkar inte funka mer än att jag bara gäspar konstant.
Men de kanske blir bättre efter en tid användande får vi hoppas så en kan få sova som en normal nångång .
Vaknade själv som vanligt , gubben lät mej sova i morse o ärligt vet jag inte vilket som är värst , vakna själv elr få sova ut .
Fast hade nog sovit ändå , eftersom jag va uppe så länge i natt men de kunde ju inte Karl veta så han va ju bara snäll .
Men hatar o vakna och somna själv .
Minns inte ens när vi somnade ihop elr vaknade ihop .
Antingen somnar jag före elr så kan inte han sova o är vaken .
Förut somnade vi alltid ihop , även om jag kanske inte kunde somna direkt så va det omhållning, varje kväll .
Nu går alltid gubben upp tidigt o jag sover vidare .

Nähä dags å åka och shoppa mej en till släktforskar bok , mina andra är fulla .
Trevlig dag på er :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards