Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Jenny - 11 maj 2015 13:31


Tjoohoo !

 

Idag blir de inget tungt inlägg , ska försöka och hålla mej från tårar och ångest.

 

Såg ett klipp häromdagen ang våra svenska mjölkbönder. Och inte fan visste jag att dom är hotade.

Flera smöbönder har fått lagt ner då dom inte har råd och det ger dom inget avkast i månaden,

Fler bönder är hotade!

Ska vi ha det så här?

 

Ett svenskt land utan kossar och våran egen mjölk???


Så kommer det och se ut om vi inte gör nåt NU!


Har spanat runt lite och kollat hur det ser ut, och VAD är svenk mjölk.

Jag köper ju alltid icas laktosfria mjölk.

 

Men vart osäker då de bara står * Urspung svegie.

Så jag tog lurenoch ringde upp ica, Som tur var pratade jag med en som oxå vill vi ska stödja våra bönder men han kunde tala om för mej att denna mjölk är SVENSK!

 

Så jag kanj fortsätta dricka min mjök och stödja bönderna :)

 

Ni som vill göra det samma. Kolla på förpackingen. Enl lag måste man skriva vart den kommer från.

 

Ex Valio är ett finskt företag och har säkert inte en denna svensk droppe mjölk i  sina produkter.

Bort med dom !

 

Lägger upp klippet på det jag kollade, ta er tid och kolla då det är VIKTIGT för oss.

Försvinner mjölken så försvinner även köttet osv.

 

KÖP SVENSK MJÖLK!

 

http://www.svtplay.se/video/2912394

Aaa vet inte hur får in den som en länk men kopiera den bara och klistra in den :)


Tack för mej :)

Ovido - Quiz & Flashcards