Alla inlägg den 9 maj 2015

Av Jenny - 9 maj 2015 22:04



Min mamma var född -54 och hon gick bort i november -08.

Så hon blev bara 54 år.

 

Saknaden är stor, känner av den varje dag, och varje dag tänker jag på dej mamma.

Va så mkt jag inte fick säga, va så mkt jag inte hann säga.

 

När hela mitt liv vändes upp och ner den där dagen för många år sen. Då jag gick till kuratorn och bad om hjälp.

Att fly från mitt hem. Men kunde ju inte lämna mina syskon i skiten så jag berättade allt!

 

Berättade om övergreppen!

 

Allt gick fort som fan och som vanligt minns jag inte så mkt av just den tiden.

Blev förhör på förhör.

Minns att jag satt med keps för att dom skulle slippa se mitt fejjs, för dom videofilma allt.

Varje lite ord jag sa skulle höras klart och tydlgt och gjorde det inte det fick jag berätta det igen.

 

Rättegångar kom, minns inte ens hur många det blev men alla läkare sa att

jag inte var i kondition för att ens vara med. De kanske var tur det.

Så allt jag sagt spela dom upp på rättegången.

Fatta va jävla kränkande det var då!

 

Mej skickade dom till nån gammal tant som lekte psykolg, minns hur jag bara hatade henne.

 

Men i all denna röra , började mamma dricka alohol.

Jag var väl mer eller mindre borta på någe sätt. Fick en egen lgh och söp en hel del jag med.

 

När jag sen vaknade upp och skaffade barn så drack mamma jämt.

Och de fortsatte i typ 20 år för jag var ju 16 när hon började och jag är ju nu snart 40.

 

Många valser fram och tillbaka, åkte och hämtade henne på massa ställen , körde henne till psyk och til såna där AA ställen.

 

Men hon söp så mkt så till slut sa kroppen ifrån, den la helt av. Hon dog i en stor hjärinfarkt uppe på psyk 

där hon hade komit efter fyllehäcktet som snuten hade plockat upp dagen innan.

 

Minns att dom ringde från sjukhuset och sa att vi gör allt  vi kan men vi hör av oss.

Nästa samtal så var hon död. Men jag fattade inte så mkt. Fick mej en stor chock.

 

Och den chocken har jag även idag svårt att smälta.

Min mamma ska inte dö, hon ska leva länge!

 

Men det gjorde hon inte.

 

Hon är begrav med sin bror som hon älskade jättemycket .

Så där ligger hon tryggt:)

 

En låt till dej lilla mamma <3

 

 

 

Av Jenny - 9 maj 2015 19:38


Hej igen :)

 

Hoppas ni har roligare på en lördag än vad jag har.

 

 

I brist på annat och eftersom det är så himla svårt och välja nagellack jämt så gjorde jag

en annan grej. 

Det blev alla på en gång :)

 

Vart lite coolt tycker jag eller vad sägs :)

 

Ja min lördag blir inte roligare än så här, sitter och bloggar med en öl och lyssnar lite på go musik.

Denna låt hittade min son och skickade till mej.

Ta och lyssna vetja.


Om ni gillar sån typ av musik, kan inte säga att de är varken hårdrock eller rock.

Men absolut inget sånt skrik som hårdrock kan ha. Mjukt och gött.

Och han som sjunger har en mycket go röst.

Ta och lyssna vetja om ni har tid :)

 

 

Häromdagen skrev jag om min PTSD och kom på en grej till som jag inte klarar av direkt.

Det är när man blir arg och är hotfull ( i min avseende ). Då får jag liksom panik då med. 

Klarar inte av när folk är arga på mej, När jag växte upp var det aldrig nån som lyssnade på mej direkt.

 

Fick aldrig säga hur eller vad jag ville, hur jag mådde eller nåt sånt. Så det blir ju viktigt för mej nu , att få sin röst hörd. Kan ju vara därför andra tycker att jag är bitchig då jag har svårt att släppa in folk på livet.

Och även om nån blir arg på mej, så känner jag aldrig att "nån"  lyssnar.

 

Som ett ex som hände idag, Jag och gubben hade en vild diskution och jag kände att han vart lite väl arg då vill jag bara komma undan för jag går in i en flykt.

Vilket jag i stället skulle ta och bara lyssna men jag fixar inte det just då.

 

Medans han då säger att om inte jag fixar de varför ska han då göra det när jag höjer min röst.

Ja, jag fick ju då förklara hur det låg till. 

Vet inte om det gjorde nån spec effekt men nu har jag sagt det i vart fall.

 

Dags och sluta för denna lilla bloggstund. Skönt och få ur mej lite :)

 

 

 

 

Av Jenny - 9 maj 2015 15:53


Idag är det fan KAOS på både ena och andra sättet.

Försöker just nu ch få ihop det på alla sätt så vi alla kan vara nöjda och belåtna med en ev flytt men känner mej motarbetad.

Min dotter och hennes kille va och kolla på en lgh igår som jag hade ordant då dom behäver en sprak i arslet för och ens lösa nåt.

Men dom ville kolla på den så vi gick dit igår, då tyckte för det första inte gubben att jag ens skulle följa med.

Vadå är det inte bra och ha med sej nåt stöd första gången man ska kolla på en lgh och lära sej allt?

 

Sen när vi hade kollat så vart ju min dotter eld och lågor så klart och hon gillade den som fan, men jag sa då att ni ska sova på saken och känns det lika bra imorn så kan ni ringa och säga att ni ville ha den.

 

Och det gick dom med på och tyckte de var en bra plan.

Och jag gav även ett förslag på att vi skulle ha ett möte imorn, INNAN dom ringde till hyrsvärden.

Så kunde vi prata för och nackdelar och bara känna att det kändes ok och allt vara grönt.

Så att inget blev impuls. Och det gick dom oxå med på.

Nu blev det en liten insident på dagen så det vart inte som vi sa, Min dotter var sur på sin kille så hon va ledsen.

men jag tyckte kl drog i väg så att vi skulle ha mötet som vi sa.

 

Jag tycker det är viktigt att man gör det man bestämt, lite med ansvar och göra.

Har jag fel?

 

Men i detta kom gubben och tyckte då att vi kunde skita i mötet" om nu min dotter ändå inte ville de, då vart jag lite pissoff och irriterad.

Då som jag skrev förut att det var ett viktigt samtal för mej och min dotter.

Så jag höjde ju rösten, och då blev det ett himla liv i luckan kan jag lova.

 

Så nu vill jag bara fly bort och denna låt passar så jävla bra.

Lyssna på texten:)



Annars är vädret helt tokhärligt idag :)

 

Vi tog oss en protein drink i morse och sen drag vi direkt och tog oss en sväng i spåret 5,6 km:) 

Känner mej så hurtig och nu ska jag laga min cykel elr fixa bakbroms så jag kan cykla utan att slå ihjäl mej.

 

Får jävligt ont här och där men va FAN livet måste man ju leva. Måste få röra på mej annars dör jag ju ut.

Knäna gör ont, Vristen , Foten och sen den där jävla höften är inte ok .

Har börjat fått ont i händerna, det liksom drar i dom och stretar, veto fan vad det kan vara men hemskt irriterande .

Hepp bäst och sluta för idag.

 

Ha de gött i solen :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards