Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

Alkoholen tog min mamma!

Av Jenny - 9 maj 2015 22:04



Min mamma var född -54 och hon gick bort i november -08.

Så hon blev bara 54 år.

 

Saknaden är stor, känner av den varje dag, och varje dag tänker jag på dej mamma.

Va så mkt jag inte fick säga, va så mkt jag inte hann säga.

 

När hela mitt liv vändes upp och ner den där dagen för många år sen. Då jag gick till kuratorn och bad om hjälp.

Att fly från mitt hem. Men kunde ju inte lämna mina syskon i skiten så jag berättade allt!

 

Berättade om övergreppen!

 

Allt gick fort som fan och som vanligt minns jag inte så mkt av just den tiden.

Blev förhör på förhör.

Minns att jag satt med keps för att dom skulle slippa se mitt fejjs, för dom videofilma allt.

Varje lite ord jag sa skulle höras klart och tydlgt och gjorde det inte det fick jag berätta det igen.

 

Rättegångar kom, minns inte ens hur många det blev men alla läkare sa att

jag inte var i kondition för att ens vara med. De kanske var tur det.

Så allt jag sagt spela dom upp på rättegången.

Fatta va jävla kränkande det var då!

 

Mej skickade dom till nån gammal tant som lekte psykolg, minns hur jag bara hatade henne.

 

Men i all denna röra , började mamma dricka alohol.

Jag var väl mer eller mindre borta på någe sätt. Fick en egen lgh och söp en hel del jag med.

 

När jag sen vaknade upp och skaffade barn så drack mamma jämt.

Och de fortsatte i typ 20 år för jag var ju 16 när hon började och jag är ju nu snart 40.

 

Många valser fram och tillbaka, åkte och hämtade henne på massa ställen , körde henne till psyk och til såna där AA ställen.

 

Men hon söp så mkt så till slut sa kroppen ifrån, den la helt av. Hon dog i en stor hjärinfarkt uppe på psyk 

där hon hade komit efter fyllehäcktet som snuten hade plockat upp dagen innan.

 

Minns att dom ringde från sjukhuset och sa att vi gör allt  vi kan men vi hör av oss.

Nästa samtal så var hon död. Men jag fattade inte så mkt. Fick mej en stor chock.

 

Och den chocken har jag även idag svårt att smälta.

Min mamma ska inte dö, hon ska leva länge!

 

Men det gjorde hon inte.

 

Hon är begrav med sin bror som hon älskade jättemycket .

Så där ligger hon tryggt:)

 

En låt till dej lilla mamma <3

 

 

 

 
 
madeleine

madeleine

10 maj 2015 11:47

känner med dig gumman, för mig var det min pappa som hamnade i alkoholens grepp och som gjorde att han beslutade att ta sitt liv.

Stor kram te dig <3

http://madeleine66.blogg123.se

 
Ingen bild

elli

10 maj 2015 17:24

Finns det någon möjlighet att prata lite.

 
Ingen bild

jenny

11 maj 2015 13:27

Hej Elli.

Hoppas du ser detta.
Maila mej så kan vi prata.
jennys75@icloud.com

 
Ingen bild

Diana

18 maj 2015 21:52

Nedrans alkohol!!!
Stooor kraaam till dig 💖

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 21 april 2016 09:18

Följ med till min nya blogg . Fräschare , roligare och mkt bättre :) http://nouw.com/JennaMaidens Vi ses där :) ...

Hej

Av Jenny - 20 april 2016 22:31

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1755107051"

Av Jenny - 20 april 2016 22:14

Dagen började med en himla brak start . Min bästa vän kom på besök på Mörra men de va inte bara hon som kom , utan det drällde in folk för o göra det sista på toan . 5 gubbar , plus att jag var tvungen och dra vid 11 snåret för o byta däck på bil...

Av Jenny - 15 april 2016 08:36


Fina inge bättre än o vakna och mannen i mitt liv sover . Det bästa är och bara mysa in sej . Har en liten hund som oxå tar alla chanser att få mysa lite :) Jaha nu har vi fått 3: an vi stått i kö på ett tag , det kom tydligen ingen mer på ...

Av Jenny - 13 april 2016 10:15

Vaknar med ett stort hat till allt . Hade lust och kasta ut mattläggarna. När jag kom upp och skulle gå ut med hundarna så hade dom saker i hela jävla hallen , fick börja med o kasta ut grejerna .. Suck hoppas denna skit snart är över . För...

Ovido - Quiz & Flashcards