Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Jenny - 4 maj 2015 20:07



Gokväll kära blogg :)

 

Har precis pratade med gubben min som ringde från stockholm, usch vad jag saknar honom, det är så ensamt när han åker :(. Men men de är bara och hålla ut till torsdag.

 

Fibromyalgi är väl en konstigt sak, får inget grepp om det alls. Allt är så deffust och ingen medicin som direkt verkar funka heller.

Visserligen så gillar jag inte och ta medicin heller så men hade vart skönt och ta när de är som värst, nu har jag ju fått lite sömnmedel så man i vart fall sover på nätter. De har ju blivit som en panik när jag inte får sova.

För sova vill jag ju göra :)

 

När de blir kallt så får jag konstigt nog ondare och jag blir tröttare, ont i handleder, i en tummen efter jag kört bil idag, och benen gör mycket ondare än vanligt.

Ska man ha det så här?

Plus att jag är stelare i kroppen o känner mej som en gammal kärring hahah ja jag vet , fyller ju faktiskt 40 i år så det kan ju vara lite ålderskrämpor oxå.. haha .

 

Detta är inget jag själv tänk på att det har med vädret att göra utan min karl som lagt ihop ett och ett , när jag klagat över att de gör ondare vissa dagar. Och nu har jag känt av lite extra och det stämmer faktiskt.

Det gör ondare om de är kallt och regnigt.

Och även om det blåser ute, då är de fan värst, vi hade ju värsta stormdagen här för inte så längesen, jag var som en stel pinne den dagen och orkade knappt göra nåt.

 

 

Jag längtar tillbaks till jobbet en del, bara få sitta där i min lilla lastbil och lyssna på godmusik och bara ha det gött :)

 

Men snart så kanske jag är på benen men undrar då med denna smärta hur det ska gå med den, kan ju inte ens ta mej upp i lastbilen när det är så här, stel som en jag vet inte vad och sen smärtan från höften och knät.

Hoppas verkligen att läkarna hjälper mej vidare så jag får nån lindring av någe slag.

 

Jag hoppas och tror att jag i vart fall ska kunna komma tillbaka på 50% men det är ju inga superpengar men man kan ju överleva något på dom. Och pengar är ju inte allt. Och det vet jag som alltid jobbat som en gris men ändå aldrig vart rik.

 

Önskar mej hellre ett rik liv utan smärta och utan ångest!

Min spågubbe jag träffade som oxå är lite healer, för er som tror på sånt. Sa även att mina smärtor är ångest (trodde mina läkare med först) men som har gått ut till Fibromyalgi.

Och de låter ju klok då man kan få fibro av lång stress och trauman . Vilket jag har båda.

 

Bästa som finns , vad jag vet nu som lindrar är en varm dusch elller ett varmt bad, men ett varmt bad får jag sån jävla skallebank av så sitter helldre i duschen och kör varmt på armar och ben. De lindrar en stund efteråt men det är så HIMLA skönt.

Så tips till er, In i duschen och sen hoppas på att ni har en stor värmepanna :)

 

Ta hand om er :) 

Av Jenny - 4 maj 2015 15:42



Det konstiga djuret fick idag besök av Länstyrelsen. jag följde med han upp och visade vägen.

Han kunde direkt utesluta att de var en varg, d eb va på tok för liten för de, då vargar vid denna ålder är som fullvuxna, då valpana föds runt denna tid så skulle denna vara mindre elr större .


Men han trodde på en räv men var inte helt 100 % då de kunde tänkas vara en hund oxå. Så han skulle till jobbet och forska vidare.

Svansen var väldigt lång så troligtvis är det en jävla räv haha.

 

Dom är ju vackra dessa djur.


Så mysteriet fortsätter då gubben på länstyrelsen skulle ringa mej så fort han visste till 100 vad det var. och skulle de vara en hund så får jag fortsätta söka vidare vems hunde kan vara.


Fick mej även en lååååång lektion i hur vargar är och hur många som finns och ATT dom faktiskt är under kontroll. De var ju lite skönt och höra och man kan gå ut på länstyrelensen sida och få upp vart deras varg revir är. Om de nu är så att man ska bygga bo o ha tamdjur eller om man nu ska ha sin hund lös.

Tycker jag var mkt bra info och få idag :)

Så de var ett givande möte med länstyrelsen :)

Det tackar vi för :)


Fortsättning följer...

 

Av Jenny - 4 maj 2015 13:22



Hej Boggen ;)

 

Vaknade av att de ringde vid 8 men svarade inte utan sov en stund till men vaknade igen av att det ringde.

Det var länsstyrelsen som ville ha kontakt med mej ang djuret jag har hittat i skogen som de finns bild på från tidigare inlägg.

Han skulle komma ut i eftermiddag och ta sej en titt. Ska bli spännade som fan men troligtvis är det väl inget mer roligt än en räv jävel hahah.

Men han sa oxå att de antaglkigen var en hund elr en räv och varg kunde det ju absolut inte vara. Då sa jag varför inte. Han kontra mej med att säga hur stpr eb varg är.. och de är väl klart jag vet hur stor en varg är men dom föds ju inte så stora sa jag till han.

Då jag även sa att de kunde ju faktsikt vara ett ungt djur oxå. Och de höll han ju med om och harklade sej lite. 

Alla dom jag pratat med ang detta har sagt som han att de inte kan vara en varg bara för det är för litet , men vadå alla djur föds ju inte stora,. Det äör ju nåt dom måste ha missat , djur kan ju faktiskt dö innan dom blir fullvuxna.

 

Igår tog vi oss en sväng till skåle klint. pust och fy vad tufft det var och ta sej upp, vägen är bara 600 m dit men set är ju uppför hela tiden och även klippor och stenar så de var en bra kämpig väg, men tyckte nog att det var lite jobbigare neför då jag inte har 100% motorik i benen så kändes de som jag skulle tappa fotfästet när som.

Men vackert äre :)

     

Klicka på bilderna så ser ni dom i större format :) haha blev en bild med en Selfie med Selfie :)

 

Nu blire de lite vila i form av The 4400 :) innan de är dags och bege sej till skogs.

 

Simma lugnt :)

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards