Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

Fibromyalgi..

Av Jenny - 4 maj 2015 20:07



Gokväll kära blogg :)

 

Har precis pratade med gubben min som ringde från stockholm, usch vad jag saknar honom, det är så ensamt när han åker :(. Men men de är bara och hålla ut till torsdag.

 

Fibromyalgi är väl en konstigt sak, får inget grepp om det alls. Allt är så deffust och ingen medicin som direkt verkar funka heller.

Visserligen så gillar jag inte och ta medicin heller så men hade vart skönt och ta när de är som värst, nu har jag ju fått lite sömnmedel så man i vart fall sover på nätter. De har ju blivit som en panik när jag inte får sova.

För sova vill jag ju göra :)

 

När de blir kallt så får jag konstigt nog ondare och jag blir tröttare, ont i handleder, i en tummen efter jag kört bil idag, och benen gör mycket ondare än vanligt.

Ska man ha det så här?

Plus att jag är stelare i kroppen o känner mej som en gammal kärring hahah ja jag vet , fyller ju faktiskt 40 i år så det kan ju vara lite ålderskrämpor oxå.. haha .

 

Detta är inget jag själv tänk på att det har med vädret att göra utan min karl som lagt ihop ett och ett , när jag klagat över att de gör ondare vissa dagar. Och nu har jag känt av lite extra och det stämmer faktiskt.

Det gör ondare om de är kallt och regnigt.

Och även om det blåser ute, då är de fan värst, vi hade ju värsta stormdagen här för inte så längesen, jag var som en stel pinne den dagen och orkade knappt göra nåt.

 

 

Jag längtar tillbaks till jobbet en del, bara få sitta där i min lilla lastbil och lyssna på godmusik och bara ha det gött :)

 

Men snart så kanske jag är på benen men undrar då med denna smärta hur det ska gå med den, kan ju inte ens ta mej upp i lastbilen när det är så här, stel som en jag vet inte vad och sen smärtan från höften och knät.

Hoppas verkligen att läkarna hjälper mej vidare så jag får nån lindring av någe slag.

 

Jag hoppas och tror att jag i vart fall ska kunna komma tillbaka på 50% men det är ju inga superpengar men man kan ju överleva något på dom. Och pengar är ju inte allt. Och det vet jag som alltid jobbat som en gris men ändå aldrig vart rik.

 

Önskar mej hellre ett rik liv utan smärta och utan ångest!

Min spågubbe jag träffade som oxå är lite healer, för er som tror på sånt. Sa även att mina smärtor är ångest (trodde mina läkare med först) men som har gått ut till Fibromyalgi.

Och de låter ju klok då man kan få fibro av lång stress och trauman . Vilket jag har båda.

 

Bästa som finns , vad jag vet nu som lindrar är en varm dusch elller ett varmt bad, men ett varmt bad får jag sån jävla skallebank av så sitter helldre i duschen och kör varmt på armar och ben. De lindrar en stund efteråt men det är så HIMLA skönt.

Så tips till er, In i duschen och sen hoppas på att ni har en stor värmepanna :)

 

Ta hand om er :) 

 
 
Jenniey Love

Jenniey Love

5 maj 2015 12:13

Din värk låter lite som fibromyalgi och om det nu är så så hoppas jag du får diagnosen hyfsat fort. kramiz<3

http://prinsessanjenniey.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 21 april 2016 09:18

Följ med till min nya blogg . Fräschare , roligare och mkt bättre :) http://nouw.com/JennaMaidens Vi ses där :) ...

Hej

Av Jenny - 20 april 2016 22:31

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1755107051"

Av Jenny - 20 april 2016 22:14

Dagen började med en himla brak start . Min bästa vän kom på besök på Mörra men de va inte bara hon som kom , utan det drällde in folk för o göra det sista på toan . 5 gubbar , plus att jag var tvungen och dra vid 11 snåret för o byta däck på bil...

Av Jenny - 15 april 2016 08:36


Fina inge bättre än o vakna och mannen i mitt liv sover . Det bästa är och bara mysa in sej . Har en liten hund som oxå tar alla chanser att få mysa lite :) Jaha nu har vi fått 3: an vi stått i kö på ett tag , det kom tydligen ingen mer på ...

Av Jenny - 13 april 2016 10:15

Vaknar med ett stort hat till allt . Hade lust och kasta ut mattläggarna. När jag kom upp och skulle gå ut med hundarna så hade dom saker i hela jävla hallen , fick börja med o kasta ut grejerna .. Suck hoppas denna skit snart är över . För...

Ovido - Quiz & Flashcards