Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Jenny - 6 maj 2015 17:06


Tjoohoo på er igen:)

 

Bara älskar och blogga, kommer på mer och mer saker och skriva och

det är så enkelt på min nya fina laptop :)

 

Kostade på mej en egen då min andra gick sönder och ur tiden totalt och nånstans måste man

ju får rum med bilder och annat skit :)

 

Sune fick komma och träffa sin gode vän idag, kände att han måste röra lite på sej och inte ligga still så han blir stel och får träningsvärk,  ja lite får han nog ändå men man måste ju röra på sej ändå:)

 

Dom är väl för goa dessa två :)

   

Bara busar och busar :) Och så får sune en utskällning lite då och då men sune bara,

jaha okej jag taggar ner :P

Tror att Bozz vill bestämma lite över Sune och Sune är ju så snäll så han låter han göra det :)

 

 

En liten vilopaus måste man ha oxå :)

 

O sen gick jag till affären och köpte sunes favoo ben :)

 

Det tyckte jag han var värd :)

 

O nu är det bara en hemskt natt till utan gubben sen kommer han hem.

Guuuuud va jag längtar efter honom. Det är så de gör ont i hela kroppen.

Ja, han är min riktiga stora kärlek. Den bästa jag träffat :)

 

Nu väntar maten på spisen,. Ja och de blir kyckling som jag i stort sätt alltid äter :)

Gott nyttigt och gott :)

 

Väl mött :)

 

 

Av Jenny - 6 maj 2015 12:38



Hej igen bloggen :)

 

Igår var de nog en av min värsta dag i mitt liv.

Haft hund ända sen den dagen jag fyllde 18 men aldrig har väl nåt av detta hänt förut.

 

Jag är bara så himla glad och tacksam att han kom tillbaka välbehållen :)

 

Vi tog våran promenad runt ett jättefint spår och han var med mej och vi gick där o strosade, jag fick ett telefonsamtal och babblade lite, Sune försvann en kort stund, jag kallade på han och han kom.

Han försvann igen och jag kallade på han igen men denna gång kom det ingen hund.

 

Jag ropade och visslade som jag brukade göra, men ingen hund, efter 10 minuter började jag bli rejält svettig och undrade va fan som hänt.

Han kommer alltid på inkallning och hatar och får panik om vi skulle komma för långt bort från han.

 

Men ingen hund, jag beslutade mej för att gå tillbaka samma väg och se om han gått tillbaka till bilen, ringde samtigt till min dotter och hennes kille då¨jag fattade att nåt var helt galet.

 

Tåraran började komma men jag tänkte att nu måste du vara stark och hitta din hund.

 

Min dotter och Emil och en kompis kom och hjälpte till och leta, jag gick tillbaka till platsen han försvann, la ut en strumpa och gick även hela tiden och drog in hand i backen så han förhoppingsvis fick upp ett spår av mej.

 

Skrev till slut ut på facebook att han var borta och kom och hjälp till om dom kunde. 

Det anslöt en hel del folk. 


Nu hade han vart borta över en timme och nåt var ju galet. Vart fan hade han tagit vägen?


Folk åkte runt i bilar, gick även runt spåren och letade och en jägare kom med sin hund och gick runt spåret och letade.

Men ingen SUNE.....


Vi letade i 5 timmar men ingen sune. Vilken panik. Och klockan gick och regnat och blåsen vart värre.

Hade planerat i mitt huvud och hämta sovsäck och sätta mej ute o vänta på han och hoppas att han hittade tillbaka.


Jag åkte även runt med min vanliga bil på alla dessa småvägar som inte är någon väg, så den fick sej nog många stötar men de sket jag i.  Min hund vart viktigast!


Efter jag åkt runt med bilen, några hade åkt och ätit lite så stannade jag till och tog en paus och funderade på nästa steg, pratade lite med folk och efter en stund kom det en man med en dalmatiner.

Och vi pratade lite, han mena att sune hade gått på någe vilt men han är inte sån alls.. Han har jagat en hare en gång men kom tillbaks lika snabbt men jag vet inte, han kanske kommit på att detta kan vara roligt.


När vi stog där och pratade såg jag en brun liten hund längre bort på spåret. 

SHIIIT det var ju sune som kom springades :) :)


Han hade hittat tillbaka . Vilken lycka :))


Förmodligen hade han gått vilse men tillslut lyckas hitta tillbaka och följt efter den lilla dalmantier tösen :)


Sån panik och sån katastrof har jag nog aldrig haft över nån hund förut. KAOS!


Måste TACKA alla igen för ett stort engegemang över våran sune. Och gäller det eran hund finns vi där och ställer upp :)

STORT TACK IGEN :)


 

En mycket trött liten sune men är nog glad över att få sova i sin säng :)


Nu blire bus med hans bästa kompis :)



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards