Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Min bästa vän försvann ...

Av Jenny - 6 maj 2015 12:38



Hej igen bloggen :)

 

Igår var de nog en av min värsta dag i mitt liv.

Haft hund ända sen den dagen jag fyllde 18 men aldrig har väl nåt av detta hänt förut.

 

Jag är bara så himla glad och tacksam att han kom tillbaka välbehållen :)

 

Vi tog våran promenad runt ett jättefint spår och han var med mej och vi gick där o strosade, jag fick ett telefonsamtal och babblade lite, Sune försvann en kort stund, jag kallade på han och han kom.

Han försvann igen och jag kallade på han igen men denna gång kom det ingen hund.

 

Jag ropade och visslade som jag brukade göra, men ingen hund, efter 10 minuter började jag bli rejält svettig och undrade va fan som hänt.

Han kommer alltid på inkallning och hatar och får panik om vi skulle komma för långt bort från han.

 

Men ingen hund, jag beslutade mej för att gå tillbaka samma väg och se om han gått tillbaka till bilen, ringde samtigt till min dotter och hennes kille då¨jag fattade att nåt var helt galet.

 

Tåraran började komma men jag tänkte att nu måste du vara stark och hitta din hund.

 

Min dotter och Emil och en kompis kom och hjälpte till och leta, jag gick tillbaka till platsen han försvann, la ut en strumpa och gick även hela tiden och drog in hand i backen så han förhoppingsvis fick upp ett spår av mej.

 

Skrev till slut ut på facebook att han var borta och kom och hjälp till om dom kunde. 

Det anslöt en hel del folk. 


Nu hade han vart borta över en timme och nåt var ju galet. Vart fan hade han tagit vägen?


Folk åkte runt i bilar, gick även runt spåren och letade och en jägare kom med sin hund och gick runt spåret och letade.

Men ingen SUNE.....


Vi letade i 5 timmar men ingen sune. Vilken panik. Och klockan gick och regnat och blåsen vart värre.

Hade planerat i mitt huvud och hämta sovsäck och sätta mej ute o vänta på han och hoppas att han hittade tillbaka.


Jag åkte även runt med min vanliga bil på alla dessa småvägar som inte är någon väg, så den fick sej nog många stötar men de sket jag i.  Min hund vart viktigast!


Efter jag åkt runt med bilen, några hade åkt och ätit lite så stannade jag till och tog en paus och funderade på nästa steg, pratade lite med folk och efter en stund kom det en man med en dalmatiner.

Och vi pratade lite, han mena att sune hade gått på någe vilt men han är inte sån alls.. Han har jagat en hare en gång men kom tillbaks lika snabbt men jag vet inte, han kanske kommit på att detta kan vara roligt.


När vi stog där och pratade såg jag en brun liten hund längre bort på spåret. 

SHIIIT det var ju sune som kom springades :) :)


Han hade hittat tillbaka . Vilken lycka :))


Förmodligen hade han gått vilse men tillslut lyckas hitta tillbaka och följt efter den lilla dalmantier tösen :)


Sån panik och sån katastrof har jag nog aldrig haft över nån hund förut. KAOS!


Måste TACKA alla igen för ett stort engegemang över våran sune. Och gäller det eran hund finns vi där och ställer upp :)

STORT TACK IGEN :)


 

En mycket trött liten sune men är nog glad över att få sova i sin säng :)


Nu blire bus med hans bästa kompis :)



 
 
madeleine

madeleine

6 maj 2015 13:11

Ja det här med att inte veta vart djur/barn har tagit vägen är en fruktansvärd upplevelse som skapar hemska känslor.
Så skönt att han kom tillbaka välbehållen.
storkram te er båda <3

http://madeleine66.blogg123.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 21 april 2016 09:18

Följ med till min nya blogg . Fräschare , roligare och mkt bättre :) http://nouw.com/JennaMaidens Vi ses där :) ...

Hej

Av Jenny - 20 april 2016 22:31

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 1755107051"

Av Jenny - 20 april 2016 22:14

Dagen började med en himla brak start . Min bästa vän kom på besök på Mörra men de va inte bara hon som kom , utan det drällde in folk för o göra det sista på toan . 5 gubbar , plus att jag var tvungen och dra vid 11 snåret för o byta däck på bil...

Av Jenny - 15 april 2016 08:36


Fina inge bättre än o vakna och mannen i mitt liv sover . Det bästa är och bara mysa in sej . Har en liten hund som oxå tar alla chanser att få mysa lite :) Jaha nu har vi fått 3: an vi stått i kö på ett tag , det kom tydligen ingen mer på ...

Av Jenny - 13 april 2016 10:15

Vaknar med ett stort hat till allt . Hade lust och kasta ut mattläggarna. När jag kom upp och skulle gå ut med hundarna så hade dom saker i hela jävla hallen , fick börja med o kasta ut grejerna .. Suck hoppas denna skit snart är över . För...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards